Δευτέρα 8 Αυγούστου 2016

ΤΟ ΣΥΝΑΠΑΝΤΗΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ


H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΡΙΗΡΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ

Μέγα το κράτος το της θαλάσσης εστί!!!....
Σήμερα περπάτησα πάνω στα ξύλινα τείχη.!!!!
Μέσα στο αίμα μου άκουσα τον αυλητή να δίνει με τον αυλό του τον ρυθμό στους ερέτες κι οι ερέτες να παίρνουν τον ρυθμό και να τον κάνουν τραγούδι....
...Άκουσα την θάλασσα να παφλάζει σχεδόν ερωτικά... Γιατί επί τέλους αρχίζει ν’ αποκαθίσταται η τάξις, με τις κώπες να παφλάζουν ρυθμικά και να καταπίνουν τις αποστάσεις...
....Νοερά σήκωσα τα χέρια μου να τοξεύσω για να υπερασπίσω τον συνοπλίτη μου, τον συμπολίτη μου μέσα στα στενά της Σαλαμίνας!!
Βρέθηκα στην Κόρινθο, στην Επίδαμνο, στον Ελλήσποντο!!
Ένοιωσα το αίμα μου να κοχλάζει από την ανυπομονησία να ριχτώ στην μάχη, γνωρίζοντας ότι σε λίγο, ίσως δεν θα ζω, αλλά τουλάχιστον θα έχω αγωνισθεί υπέρ Βωμών και Εστιών...

....Άκουσα μέσα στ’ αυτιά μου και μέσα στην καρδιά μου τις επικλήσεις για την ευόδωση της μάχης που έγιναν ένα με τους αλαλαγμούς και το “Ελελεύ” που έγινε ένα με την κραυγή «Χριστός Νικά» και με το «Αέρα»…
…Ξαφνικά κόχλασε το αίμα μου, χοροπήδαγε η «Σορόπα» μέσα μου όπως δεν χοροπήδησε για κανένα ραντεβού ΠΟΤΕ!!! Χοροπήδησε από χαρά διότι έβλεπε φίλη αγαπητή όχι μόνο απ’ τα παλιά, αλλά απ’ τα διαχρονικά, απ’ τα Αιώνια!!!
Καμάρωσα τα πιτσιρίκια να περπατούν απάνω στη κουβέρτα της Τριήρεως, λές και περπάταγαν στην αυλή του σπιτιού τους! Γιατί, δεν είναι δα τα ξύλινα τείχη το σπίτι τους; Το σπίτι μας;
Ένοιωσα το βαπόρι ν’ αναρριγά στις πατημασιές και στα χάδια νέων, γέρων, αντρών, γυναικών, εργαζομένων, μανάδων, πατεράδων, φοιτητών, δασκάλων, ανέργων, ξένων, και να τους μεταδίδει την ενέργεια, την ελπίδα ότι “Ο Επιμένων” και “Ο Τολμών Νικά” , ότι «Θαρσείν Χρή», ότι ο Πολίτης είναι “Οπλίτης” κι οι Ερέτες ήταν όλοι ελεύθεροι πολίτες.....
....Ακόμα και οι Μέτοικοι, το θεωρούσαν ύψιστη τιμή τους να υπηρετήσουν ως ερέτες, αν τους το επέτρεπε ο Δήμος, ή κάποιος Κατέχων να υπάρξει Τριήραρχος!!!
Βρέθηκα στη Σικελία, στη Χαλκιδική, στη Κέρκυρα...
....Βρέθηκα στη πομπή των Μεγάλων Παναθηναίων ως ιππέας, να καμαρώνω και να χαίρομαι που είμαι μέλος της πομπής και να ψάχνω να δω που είναι η Τριήρης που πάνω στο ξάρτι της οσάν πανί, υφασμένο από παρθένες Αθηναίες κόρες, είναι το καινούργιο πέπλο της θεάς, της τρομερής παρθένας στο πόλεμο, της τεχνήτρας, της λιομαζώχτρας, της υφάντρας, σε καιρό ειρήνης, που ανιστοράει τα κατορθώματά της στη γιγαντομαχία κι όχι μόνο....
…Άκουσα την μακρυνή μελωδία των παιάνων και ύμνων για τη γαλανομάτα παρθένα κι ακόμα πιο κοντά μου, μέσα μου, ασυναίσθητα το φιλοκάρδι μου να μουρμουρίζει “Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε” και είδα στη πρύμη του βαποριού την εικόνα της Παναγιά μας, της Κυράς μας και Στρατήγισσάς μας, της Μάνας μας κι ένοιωσα το Αρχαίο Πνεύμα μέσ’ απ’ τα λόγια του Χριστού να πάλλονται μέσα μου, και να μου εύχεται “Καλό Στάδιο” όπως παλιά συνήθιζαν να εύχονται στους αθλητές και να τους υπενθυμίζουν ότι “Νους Υγιής εν Σώματι Υγιεί”. Ένοιωσα ζωντανή, αναστημένη, ένοιωσα ότι είμαι Ελληνίδα κι Ορθόδοξη κι αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό γιατί είδη είχαμε φτιάξει ένα βωμό “Τω Αγνώστω Θεώ” …Γιατί ήδη μέσω του Θεού γνωρίσαμε κι εξακολουθούμε να γνωρίζουμε τον εαυτό μας....
...Δάκρυσα από χαρά διότι βρέθηκα στην αγκαλιά προσώπου αγαπητού, ναι, όπως τα λέω είναι, γιατί το βαπόρι είναι ζωντανό, έχει ψυχή κι ήταν δάκρυα χαράς, για την κληρονομιά που έχουμε, για τα τζιβαΐρια τ' ατίμητα που έχουμε και δάκρυ πίκρας, γιατί αφήνουμε τον κάθε “Εφιάλτη” ν' αλωνίζει και να μη διστάζει να μας πουλήσει στους δανειστές απατεώνες για 99 χρόνια, για να κάτσει στον θώκο της εξουσίας....
....Οργίζομαι γιατί ενώ ΕΜΕΙΣ είμαστε οι Ευρωπαίοι, έρχονται τ’ ανδράποδα οι “ευρωπέη” μαζί με τους “Εφιάλτες” τους δικούς μας για να μου υποθηκεύσουν την ζωή μου και τώρα αρχίζω ν’ αφουγκράζομαι τον Οδυσσέα και βουβά να προσεύχομαι ο Χριστός κι η Παναγιά νε με βοηθήσουν να βρω Στρατηγήματα…
Προσεύχομαι στον Θεό να με συγχωρέσει... να μας συγχωρέσει.... γιατί αφεθήκαμε να γίνουμε ιδιώτες και να “φραγκέψουμε” και να μας τραβάν από την μύτη οι φραγκοτεύτονες κι οι φραγκολατίνοι... Προσεύχομαι να με βοηθήσει, να μας βοηθήσει, γιατί πάει πολύ μακριά η βαλίτσα!!!
Η Νέμεσις κι η Νέμεσις-Αδράστεια έρχονται ταχέως!
Προσεύχομαι στον Θεό και μουρμουράω το «Ίτε Παίδες Ελλήνων, ελευθερούτε Πατρίδα...» και χαμογελάω ειρωνικά διότι εδώ και 40 χρόνια κάποιοι καπηλεύτηκαν την ελευθερία μας/την ελευθερία μου στο όνομα της πάρτης τους και νοιώθω ότι σύντομα κοντεύει η ώρα τους, όπως και των φράγκων επικυριάρχων τους, το ΟΧΙ μας!!! Δεν μ’ ανησυχεί η απόκοσμη γαλήνη στην ατμόσφαιρα...
...Ξέρω ως Έλληνες έχουμε σκαρτέψει πάρα πολύ. Μ' αρρωστημένη διαστροφή γλεντάμε την παρακμή μας. Για να δούμε, με τι στρατήγημα θα στριμώξουμε την Κίρκη της Παγκοσμιοποιήσεως ώστε οι σύντροφοί μας, από γουρούνια να ξαναγίνουν σωστοί, ελεύθεροι άνθρωποι...
...Περπάτησα τα ξύλινα τείχη κι είδα την τριήρη να μεταμορφώνεται σε Δρόμωνα, σε Χελάνδιο, Ουσία, Κουμβάριον, Πάμφυλο, Ολκάδα, Μπρατσέρα, Σκούνα, Σακολέβα, Πυρπολικό, Αντιτορπιλλικό, Καταδρομικό, Θωρηκτό, Φρεγάτα, Λίμπερτυ, Λέΐκερ, Πάναμαξ, Κεΐπερ, ULCC, VLBC, Αλιευτικό, Καΐκι, Ιστιοπλοϊκό, Βαρκούλα και ξανά Τριήρη και να νοιώθω ότι είμαι σπίτι μου, ν’ αγγίζω την Γαλανόλευκη και ν’ αναρωτιέμαι πως είναι η ψυχή μου…
...Και να βιώνω τόσο έντονα αυτό που λένε “επέκεινα”... και ξαφνικά να ‘μαι πάνω από την Άβυσσο της Ιστορίας, τριών και βάλε διαστάσεων του χωροχρόνου και να το θεωρώ φυσιολογικό, γιατί όλα αυτά είμαι εγώ, είμαστε Εμείς, μέσα στο αίμα μας, μέσ’ στην καρδιά μας, μέσ’ στο μυαλό μας, μέσ’ στην ψυχή μας, γιατί ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΑΣ ΤΟΛΜΗΣΟΥΜΕ να μορφωθούμε πραγματικά εν Παιδεία και Νουθεσία Κυρίου και να ενωθούμε πραγματικά μεταξύ μας. Εξ άλλου είναι πολύ γνωστή η επίδραση που ασκούν των Ελλήνων οι Κοινότητες και των Ελλήνων η Παιδεία!!! Μη περιοριζόμαστε μόνο στ’ αθλητικά, να ‘μαστε ενωμένοι!!!
ΑΣ ΞΥΠΝΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ κι ας είμαστε ενωμένοι, ώστε ποτέ να μην είμαστε νικημένοι,
αλλά πάντα Ελεύθεροι και Δημιουργικοί με τον Θεό να μας οδηγεί και να μας καμαρώνει...
...Αλλοιώς πως να εξηγήσεις τόσο γαλάζιο, τέτοια ομορφιά, δωρικότητα, ιεροπρέπεια κι αρμονία μαζί.
Ευχαριστώ Ολυμπιάδα. Κάποτε η προμάμμη σου έβγαλε ένα Μεγαλέξανδρο· είθε να βγάλεις πολλούς Μεγαλέξανδρους!!!!

ΚΑΛΟ ΤΑΞΕΙΔΙ!!!

                                                                                              ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΠΟΖΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ἐνημερώνουμε τοὺς ἀγαπητοὺς ἀναγνῶστες μας, ὅτι σχόλια, τὰ ὁποῖα ἐμπεριέχουν προσβλητικοὺς χαρακτηρισμούς, διαφημίζουν κόμματα ἢ εἶναι γραμμένα μὲ λατινικοὺς χαρακτῆρες (γκρήκλις), θὰ διαγράφωνται ἄνευ προειδοποιήσεως!